Friday, November 07, 2014

اجمل بنت فى البنات

بخاف عليك
 لو نور الشمس يضايق عيونك
رموشى تغطيك سنين ادام
لو خاصم النوم جفونك
انا هاسهرلك وانت تنام
 لو حد يبص عليك اغير واتجن
فما بالك لو تسمع منه كلام
انا اللى نفسى اكون حواليك
شايفك وحاسك وحاميك
انا اللى نفسى اشوف ف عينيك
صورتى وحب وفرح ماليك
لكنى مش عايز اخاف احكيلك
اوصفلك...او اقول
مهما اكرر فى كلام بيوصف مشاعرى
اقولك تانى؟تقوللى قول
مش عايز اخبى او امنع كلمه فى قلبى شايلها
ولو حتى كنت لسه من لحظه قايلها
ما هو اصل ليه المنع وليه السكات
ليه اللى بينا ما يبقاش زى الروايات
انتى ست الحسن
وانا  الفارس عشانك اخوض غزوات
لاجل ما افتح بيبان الحب
جوا قلب
اجمل بنت فى البنات
بس تشاور من شباك القصر
تطلب بدل الحاجه حاجات
بحصانى اطوف فى المدينه كل الحارات
ادور تحت الارض
فى قلب البحر
او فوق ف السما بين المجرات
مهما اقابل من عقبات
وحوش ..لعنات
بحور ظلمات
اتقوى بايمانى
وبالامنيات
فارجع بالنصر وعشانى تقوم احتفالات
ما افرحش ساعتها غير بلقاها
واشوف لهفه وفرحه فى النظرات
اشوف الضحكه واطير بالهمسات
ونعيش لبعض
كل الاوقات
وتتحكى الحكايه على الولاد والبنات
شوفوا اجمل قصة
ما جاش زيها فى الروايات
شوفوا اجمل بنت فى البنات